Etykieta w biznesie

Znajomość etykiety biznesu jest kluczowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Pomaga w zdobyciu awansu, ułatwia relacje (zwłaszcza z przełożonymi), a co najważniejsze wyróżnia spośród konkurencji. Etykieta biznesu daje przewagę i dodaje pewności siebie oraz pozwala cieszyć się autorytetem wśród współpracowników i klientów.

 

Cele szkolenia:

  • uświadomienie różnic pomiędzy zasadami etykiety biznesu a tradycyjnej etykiety towarzyskiej,
  • poszerzenie umiejętności interpersonalnych kluczowych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem ważnych klientów czy gości honorowych,
  • zdobycie umiejętności dostosowania zachowania i wizerunku do sytuacji (autoprezentacja, dobór stroju i dodatków budujących autorytet),
  • umiejętność skutecznego nawiązywania kontaktów.

Efekty:

Uczestnicy zdobędą pewność siebie, dzięki której osiągnięcie celów, zarówno zawodowych jak i osobistych, będzie dla nich znacznie łatwiejsze. Uczestnicy szkolenia będą wiedzieli jak stworzyć miłą atmosferę w pracy i będą wiedzieli jak unikać kłopotliwych sytuacji.

Tematy:

  • Autoprezentacja
  • Przedstawianie osób
  • Zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje
  • Skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk
  • Maniery w kontaktach telefonicznych (telefon stacjonarny, komórkowy, automatyczna sekretarka i poczta głosowa)
  • Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe
  • Zasady wręczania wizytówek
  • Nawiązywanie nowych kontaktów; do kogo można podejść podczas przyjęć na stojąco?
  • Przyjęcia na stojąco: jak elegancko się częstować, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy, jak korzystać z bufetu podczas przyjęć na stojąco
  • Komunikacja niewerbalna: właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania
  • Komplementy i krytyka w kontaktach służbowych
  • Zasady doboru stroju i dodatków do okazji; dress code
  • Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu
  • Przyjęcie zasiadane: maniery przy stole, jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji, jak jeść trudne potrawy (sushi, homar)
  • Rola gościa i gospodarza
  • Etykieta wznoszenia toastów
  • Najczęściej popełniane faux pas
  • Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji

Metody szkolenia:

Uczestnicy zapoznają się z zasadami etykiety biznesu w części teoretycznej, utrwalają wiedzę za pomocą ćwiczeń praktycznych; praca w grupach 2-3 osobowych, ćwiczenia w wiązaniu krawatów, muszek, apaszek, układanie chusteczek do kieszonki.

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. akceptuj